Chyba każdy, kto prowadzi jakiś biznes w sieci, albo ma przynajmniej swoją stronę internetową marzy, by być jak najwyżej w rankingach Google'a. W czasach, gdy potencjalni klienci szukają najczęściej informacji o usługach i produktach właśnie przez wyszukiwarki, pozycja witryny może przesądzać o sukcesach firm, a nawet o ich przetrwaniu. Co ma zatem wpływ na to, jak Google pozycjonuje witryny? Nie zawsze wiadomo, w końcu firma z Mountain View jest dość tajemnicza, a jej algorytmy dość często się zmieniają. Niemniej można wskazać na wiele czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach.
Coraz więcej specjalistów od pozycjonowania w internecie czy marketingu uważa, że najlepszą metodą do osiągnięcia sukcesu w sieci jest oferowanie potencjalnym klientom dobrej treści. Jeśli zaciekawimy, a nawet zafascynujemy potencjalnego klienta, to jest większa szansa, że zdecyduje się na nasze produkty czy usługi, a potem do nas wróci. O czym więc pamiętać, pisząc artykuły internetowe?
Jednym słowem, content marketing jest strategią, która zaleca dostarczać klientowi treści o jak najwyższej jakości. Niegdyś marki aby się promować atakowały po prostu potencjalnych klientów reklamami czy ewentualnie jakimiś akcjami sprzedażowymi. Jednak w pewnym momencie mieliśmy do czynienia z tak olbrzymim przesytem reklam, że przestała ona skutecznie działać.
Branża SEO posługuje się bardzo specyficznym językiem. Wiele pojęć będzie zupełnie niezrozumiałych dla ludzi niezwiązanych z pozycjonowaniem. Mało tego, nawet ludzie stawiający pierwsze czy nawet kolejne kroki, często nie znają bardzo często wykorzystywanych pojęć. Które słowa i zwroty trzeba zatem bezwzględnie znać, a które znać po prostu warto?